2008

för alla andra verkar 2008 ha vart det bästa året hittills, men inte för mig ;oo Men såklart finns det saker  som har hänt som verkligen inte kan bli bättre. Till exepelvis Oliver! <3 och mina underbara vänner
tänkte att jag skulle skriva lite om år 08, men bara lite eftersom jag är dålig på att skriva, sammafatta saker.

Året började ju med Jullov, och när vi kom tillbaka till skolan (då, marielundsskolan) så minns jag att jag, mathilda & gunnar (kanske någon annan) chillade i lillarummet, och jag sa ett par saker som blev dagens och tillochmed ÅRETS:o och året som nyss hade börjat, tyvärr så minns jag vad jag sa men det är inte viktigt

Sen var det en massa Hockey, asplöven <3 enligt mig hade dom det bästa spelarna, dom spelade så bra tillsammans. (asplöven 08/09 är bra dom med).. underbaraste matcherna var ju såklart örebro matcherna, Kuben var helt proppfullt och hela publiken var med o hejade! det var så underbart. det blev två underbara matcher mot örebro och Asplöven kom vidare till kvalserien, det var nu de gälde, skulle dom gå upp till allsvenskan eller skulle dom stanna kvar i Div1?, men olyckligtvis så spelar dom fortf kvar i Div1 :( 
Sista matchen spelade dom mot troja(?) är då inte helt säker.. man blev ju lite besviken när dom ändå hade tagit sig så långt, men asplöven.. dom var bäst!
Så tog hockey säsongen slut och guuu va med längtade tills nästa säsong..

det blev sommar, och jag skulle ut på mitt första läger, rokua lägrat räknas ju inte.
nåja, det var ett barnläger och det var verkligen kul.. ett minus var att man fick typ inte vila alls under hela morronen, dagen & kvällen, så man blev lite trött. det var jätteroligt.
Efter lägret åkte jag till stugan :( mindre roligt... Jag längtade OTROLIGT mycket för att komma hem.
Och man längtade ju extra mycket att komma hem för man skulle ju till Suomen Tivoli!

Sen blev det dags för Suomen Tivoli, Jag drog dit med Malin & Tuomas.. vi köpte ranneke och åkte jätte mycket. Vi missbrukade Spöktåget, hoh det var läskigt.
Efter några timmar så drog tuomas hem, jag o malin stannade kvar, vi åkte en massa karuseller och så åkte vi två gånger High Energy, med sebbe. jag började må illa =O jag som aldrig brukar börja må illa, det var inte kul. Vi fick med oss ballonger o shit med oss hem. men vi stannade på ica och min kära Suomen tivoli ballong åkte upp i taket, PINSAMT, jaa det var det :D
och snart skulle det bli dags o åka till Helsingfors och Tallin

Jag hoppade på tåget i kemi som skulle ta mig till Helsingfors, mormor hade redan hoppat på i Rovaniemi. Det gick knappt o sova, jag vaknade till nästan hela tiden, sov max i en timme i sträck, och jag vaknade till lite fr Tammerfors och jag könde igen stället så såg man Särkäniemi glida förbi, ååh. Tammerfors är så härligt.
 När vi var i Helsingfors kom min Moster, Hennes man Timo och Timos Mamma och vad kan man säga att Otto är? :) ja, dom kom o hämtade mig o mormor.
Vi åkte med båt från Helgsingfors till Tallin det var underbart där. RIKTIGT GOD mat var det där, men affärerna var jobbiga o gå i eftersom säljarna nästan tvingade en o köpa saker. Nåja, sen på natten i tallin, satt jag på hotellets fönsterbräda och kollade ut.. så härligt. man såg en massa folk gå där långt nere. Nästa dag skulle vi åka hem.. eller till helsingfors menar jag. vi var till stan och va gjorde vi mer? jag o mormor tog oss in hotell, och än en gång så satt jag vid fönsterbrädan och kollade ut, det var coolt ute.
Nästa dag så åkte vi till Zooet (minns inte va det heter) och där såg man en massa djur, hade velat se björnar men det var så otroligt varmt ute så dom var inne i deras grotta efter det drog vi iväg till Linnanmäki, vi hittade dit, men vi hittade inte vägen IN dit hahaha. men till slut så hittade vi och åkte en massa karuseller. Och Jag och mormor missade tåget till rovaniemi, men det gjorde inget. det åkte en till, så vi tog den och jag sov nästan hela vägen från helsingfors till rovaniemi, vaknade i Oulu och sen lite före rovaniemi.

När jag kom till mormor så var jag där i drygt en vecka, jag blev sur och less. Min moster o hennes man kom dit, och tillsammans med dom åkte vi till min stuga, var där över natten och åkte till mormor igen, och nu minns jag inte länge om vi sov över hos mormor eller om vi åkte hem till min moster direkt..
När vi kom till Keminmaa, vart min moster bor så åkte vi till Timos föräldrar, och nästan direkt så åkte jag och min kusin till kemi, för att gå på suomen tivoli, träffade Sabri där. Åkte karuseller och drog hem, hemma hos min moster så chillade vi där och någång på kvällen gick vi till min kusin HIHI. det var kul

Sen blev det dags för luleåkalaset, det var riktigt roligt, men lite misslyckat
vi tog Nio bussen och var där vi tolv tiden, vi chillade och gick runt. Jag och Tomppe var tvungen o snåla för att ha råd o åka hem, (vi hade ju tänkt ta nattbussen som kostade 270k=O).. Så vi tänkte äta på chatanoga men jag o tomppe var så snåla att vi bestämde oss för att gå dit, det tog ett tag, för det låg ju inte precis i stan.
När vi väl var inne på själva området så lyssna vi till band och sånt Bla, Etype, E.M.D,osv
träffade folk och åkte karuseller. och Bussen skulle gå vid 2 men eftersom malin hade hört att det går en fem buss så sket vi i två bussen.
Och när vi väntade på att kl skulle bli 5 så att vi skulle få åka hem, gick vi runt i stan. sen så undrade jag om det verkligen gick en 5 buss så bestämde vi oss för att gå till busstation o kolla, men nej det gjorde det inte. Nästa buss skulle först gå kl halv nio :o man fick fan lust o börja gråta.
Nåja, vi träffade på någon och han var social med oss, om han inte hade kommit så hade jag nog tagit livet av mig.
Vi dansade med honom. och sånt.
När han skulle nånstans så träffade vi på två nya, eller tre men den tredje var lite konstig sååå.
Dom var sociala med oss en stund innan dom skulle åka hem.
Och när äntligen vi kom hem så det första man gjorde var självklart o duscha, så sliten som man var.
Sen blev det dags för kalas så man han ju inte sova.
Nora hade nämligen fyllt 16 år :) vi fikade, kollade på film(?) och jag somnade till lite:( va pinsamt. 

Sen blev det dags gör 10 dagar på seskarö, skulle jobba på läger. Första lägret gick kanonbra.
men andra gick inte så bra.. eller det gick bra men man blev lite less på dom. dom var så jävla jobbiga. hoh. hoppas jag aldrig mer behöver uppleva nå sånt igen.
Men det var ändå riktigt roligt och man fick ju betalt! :)

Den 14 Augusti så var jag och erica på kuben, kanske tillochmed malin.. nåja, Alaget var där (asplöven) snacka om vi blev glada, o SPECIELLT jag :D
härligt!


Och den 18 augusti började Skolan igen, det var roligt.. men inte när man fick veta att man skulle ha prov, usch. det är nästan det värsta jag vet... nåja, det med skolan är inte intressant.

Sen så blev det dags för hockey igen, UNDERBART! men det tråkiga var att så många had lämnat asplöven, men vi fick nya spelare..
Men JAG tycker att Asplöven 07/08 var bättre förra året, men det är var jag tycker!
Nu har asplöven tagit sig till Alletten, sen får vi se!
 

Den 5 oktober blev jag Faster till en supersöt liten pojke, som Döptes till Oliver Heikki Johannes Petäjäniemi den 15(?) november. Jag blev gudmor och det blev riikkas systers dotter (tror jag det är) också, och olivers gudfar blev min brors kompis Veli-Pekka. Dopet gick bra, förutom att prästen nästan missade, för hon var ute och red och hade för sig att dopet skulle va dagen efter. Mormor hon blev ju inte glad, hon skulle ju missa dopet, för hennes buss gick ganska så snart då.

den 24 Nov, så var det första dan på APUn, jag hade tillsammans med mathilda på Ica, Special avdelningen.
första dan sög, vi hade typ inget o gö och jag var helt död i benen :( resten av dagarna gick fint..
hade inte velat sluta där, för det var så jävla roligt. jag älskade det.
Personalen på Special, dom var trevliga, glada, snälla & hur bra som helst. Tänk om man hade fått någon såndär riktigt elak? usch så hemskt. 
Vi hade lite långa dagar, 09-17.. men det gick fint.


Och den 19 dec så var det sista dagen, gud va tråkigt. vi skulle ha fått sluta halv tre, men vi ville inte så vi stannade kvar till 17.

Sen blev det dags för Jullovet, och Julafton. 
Jag fick aldrig någon såndär julfeeling, men jag är ändå rätt så nöjd. 

Den 26 kom min Bror och hans familj o hälsade på oss, riktigt trevligt. och den 27 var en riktigt snygg dag xD 
...---...---...---...---... ;------)
det skulle vara en klassträff för våran gamla klass, eller det gälde bara för mig, malin, erica, nora, emilia, gunnar, tuomas & kg.. Alla kom förutom Kg... till och med gunnar kom :o 
det var riktigt roligt, och jag måste säga att jag älskar emilia och deras hus!

Och idag är det nyårs afton och jag väntar så förbannat mycket till kvällen, har en sån lust o se rakter och jag längtar så jätte mycket till 2009!

och jag vet att jag har glömt något viktigt.

Hoppas 2009 blir mycket bättre än 08!


tack för mig!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0