asplöven-kiruna 3-2

klockan 17:00 drog jag och mathilda till kuben, vi skulle jobba i kiosken. det gick bra!
sedan skulle jag hålla fanerna med tesso, men så blev det inte.  måltavlan eller va den heter hade typ gått sönder, så dom skulle fixa det och det kunde ha tagit upp till 2 timmar, men det tog en timme. och kiruna vägrade o spela med sånadär tidtagar saker.
så det blev inte o hålla fanerna.. jag som var så taggad! nåja, fick iaf ha på mig en het asplöven tröja.

Asplöven har en ny spelare, Juha Matti Yli-Junnila heter han. spelat 270+(?) matchen i SM-liga ;)
Stor kille, 195 cm!

Matchen slutade 3-2 till asplöven!!! :) vet tyvärr inte vilka som gjorde asplövens mål, men molin i kiruna stod för ett mål och en assist för kiruna. Molin som spelade i asplöven förra säsongen ;p och så spelade även Lasu i Kiruna, även han spelade förra säsongen i asplöven, han var en storfavorit!

det var pubkväll och efter matchen så skulle vi alla som jobbat städa, det var inte så kul. nåja. :)

Och så träffade jag Kristoffer, oo det var kul o träffa han. det var jättelänge sen sist!

efter städningen drog jag, tuomas & malin till stan, cyklade runt lite och så satt vi på max. trevligt!
annars idag har jag vart i skolan, gjort ett prov som inte gick bra, hade inte pluggat alls så det blir väl ett IG.
det var sista fredagen för i år i skolan. v48 drar vi ut på APU! skönt o slippa alla lektioner

och imon ska jag till rovaniemi, det blir dop! brorsans unge ska döpas och äntligen får vi veta namnet!
ska bli trevligt.

nu ska jag va social med malin och sedan sova!
pussgodnatt :)



Asplöven <3


sötis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0