gräddkrig

vid klockan 11:00 körde vi iväg till rovaniemi, det var jobbigt. var så trött och sur. o när vi äntligen kom fram till rovaniemi så kom min bror som möta oss vid sjukhuset för vi skulle till Riikkas föräldrar och vi visste inte vart dom bodde..
när vi kom dit väntade vi på gäster och prästen. det skulle ju vara dop.
när alla gäster var på plats vid 15:00 tiden väntade vi på prästen, dopet skulle ju börja då. vi väntade och sen ringde riikka till prästen, hon var och red ;oo och hon trodde dopet skulle vara idag (söndag). och mormor blev sur för att hon skulle missa dopet för att hennes buss gick tidigt. och det var den enda bussen som kunde ta henne hem.
nåja, min bror, min kusin & min brors kompis drog iväg och förde henne till bussen. tog det ett tag innan dom kom tillbaka. jag var så nyfiken på namnet.
det gick fint, jag blev gudmor :) och barnet döptes till Oliver Heikki Johannes Petäjäniemi :) Heikki efter hans morfar och Johannes efter min brors släkt om man kan säga så.
efter en stund började vi köra iväg mot haparanda.
och när vi kom till haparanda så körde pappa mig till tuomas som hade spelkväll.
Hos tuomas var Emilia, Erica, Nora, Jesper, Joel, Linnea, Li, Betty & sedan kom även madde. (var det någon annan som var där?)
Jag och Erica lekte med grädde och sen blev det krig:D haha, det kom grädde fan överallt. sen så blev det krig med jesper och jag fick grädde i håret o på kläderna.. det var inte kul :D
nåja, vi spelade spel, åt popcorn och godis.. efter en stund var det bara jag, erica, nora & emilia som var kvar. vi satt och kollade på tuomas bilder & videoklipp. fyfan va skoj!
vi drog hem vid ett och det var jätteroligt hos tuomas
vi åt tillochmed tacos!

och idag fyller erica 16 år, grattis till dig!


Kommentarer
Postat av: mallan

vsg!!!:)

2008-11-16 @ 19:06:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0