fint väder

jag vill flytta till kalix, bara för att få den dialekten.
och så verkar ju den "stan" va lite mysig på nåt sätt.
jag tycker faktiskt om kalix dialekten. så härlig!
samtidigt vill jag flytta till finland.
jag vet faktiskt inte varför, men jag vill.
men kommer nog bo kvar i sverige.
sverige är tryggt!

och idag har jag vart på föreläsning.
Mikael andersson, som inte har några armar eller ben.
men ändå kunde göra allt som vi med armar och ben kan göra.
han kunde spela pingis (otroligt bra också), innebandy, badminton, och en massa annat.
och han kunde köra bil också.
tålamod är vad han har.
vilken glad typ han verkade vara.
om det hade vart jag, så hade jag gett upp för länge sen och bara ligga i en säng resten av mitt liv.
och det han berätta om sin barndom.
först komma hem till sina föräldrar efter ett år.
alltså efter han föddes.
sen en massa resande till olika sjukhus.
tvingades typ ha proteser.
det var iaf en mycket intressant föreläsning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0